Ett mångfacetterat drama skrivet med en oavbruten esprit. I centrum står en ung skådespelerska. Hon befinner sig mitt i karriären när hon efter en överdos tvingas gå från Nina i Måsen till patient på en rehabiliteringsklinik. Teatern och skådespeleriet tjänar här som metafor utan att någonsin bli självbespeglande. Den blir istället en välfunnen metafor för hur svårt det är att vara människa.
”I’m Sarah and I’m brilliant at being other people and totally useless at being myself.”
I en vidare bemärkelse är det kanske vårt nutida, kyligt teknokratiska, samhälle som behöver en smärtsam men nödvändig rehabilitering. Det är intelligent. Det är starkt. Det är ett alldeles enastående skådespel. Och en fest för skådespelare att framföra.
PRESS-CITAT:
“Generous-spirited, with a strong streak of irreverent, darkly humane humour’ (The Independent)
“This is a world of addictions, trauma and tears. But this is too smart a play to be working just on that level. This is a play about identity, about our place in the world and our struggles to come to terms with the sheer scale of our mortality, and questions the point of a life of sobriety when even our existence has so little purpose…a stunning piece of theatre.’ (The Huffington Post)